Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla zapytania: Sterowniki do komputera





Temat: rozszerzenie USB 1 do USB 2 ????
rozszerzenie USB 1 do USB 2 ????
Posiadam na rancho na wsi komputer trochę wiekowy. Jest tam nawet dostęp do
sieci, jakieś okropnie powolne łącze INDS (chyba).
I ten komputer nie wykrywa żadnego „pipka” z danymi. Porty USB są dwa, oba
sprawne, wiszą na nich drukarka i jakieś jeszcze urządzenie.
Podejrzewam, że z racji wieku w tym komputerze są porty USB 1, a wszystkie
moje pipki mają USB 2.
Czy jest możliwość rozszerzenia USB 1 do USB 2 ????

Jedne z pipków to Pentagram Pentadrive i jest do niego nawet płytka z
driverami, w menu widzę 2 pliki, do USB 1.1 i do USB 2.0, więc to pewnie
to?....
Ale mam jeszcze pipki dwa, jeden to SanDisc cruzer micro, drugi to chyba
Emtec, do żadnego z nich nie było sterowników.

Komputer to składak z WIN 98, wydanie 2, potem biegną takie cyferki
4.10.2222A. Pamięci posiada 256 RAM.
Nie wiem, jaka w nim jest płyta główna, ale chyba VIA tech, numerków nie
wiem. Grzebiąc w systemie znalazłam rzeczy, które może znawcy coś powiedzą
- kontroler ViaTech V82C598 CPU do AGP
- kontroler zarządzania energią Via Tech VT 82C686
- uniwersalny kontroler hosta typu PCI do USB Via Tech 3038

Ponieważ wyjeżdżam na wieś na jakiś, a wszystkie posiadane dane i pliki mam
ze sobą właśnie na pipkach, to PROSZĘ O POMOC.



Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: problem z kartą grafiki
problem z kartą grafiki
Do nowego zestawu (Athlon 64 x2 3600, 1GB RAM DDR2 800 Goodram dwukanałowy,
płyta Gigabyte , zasilacz 400W) włożyłem Galaxy Geforce 7300GT Zalman Edition
(256MB, ddr3). Po zainstalowaniu windowsa xp, przy próbie instalacji karty
(próbowałem różnych sterowników) komputer restartuje się w połowie instalacji,
po restarcie karta nie jest poprawnie zainstalowana (zostaje tylko wykryta
jako GF 7300), komputer restartuje się lub wiesza albo po kilku minutach albo
przy próbie instalacji sterowników na nowo. Dopóki nie zacznę instalować karty
działa ok jako standardowy sterownik VGA. Dodatkowo w trakcie startu systemu
na monitorze pojawiają się pionowe paski co chyba wyklucza problem ze
sterownikami/windowsem. Nie mam możliwości ani włożenia karty do innego
zestawu ani włożenia innej karty do mojego zestawu.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Z góry dzięki za pomoc. Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Nie działający 4-kierunkowy klawisz w laptopie.
Nie działający 4-kierunkowy klawisz w laptopie.
Witam, posiadam laptopa Compaq Evo N1025v i nie działa w nim 4-kierunkowy
klawisz scrolla. Sciagałem sterowniki ze stron hp/compaq, ale nic to nie
pomogło. Niestety nie posiadam oryginalnych sterowników do komputera. Proszę
o sugestie, ewentualnie linki do sterowników z którymi ten scroll zadziała
(te ze stron hp/compaq nie poszły, może coś nie tak z konfiguracją?).
Dzięki i pozdrowionka Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Co spowalnia mi kompa-catalyst 6.6 czy freamework?
Gość portalu: aqq napisał(a):

> Siadł system Win XP Prof...Przeinstalowałem i...

...i masz system z nowymi ustawieniami niż poprzedni i teraz nie wiesz co tam
miałeś tak ustawione, że teraz chodzi wolniej.

A zainstalowałeś WSZYSTKIE potrzebe sterowniki do komputera ?
Do płyty głównej też zainstalowałeś - te z systemu są do dupy ! :)

> postanowiłem zaistalować nowe
> drivery do radka 9550 - 6.6 orginalne catalysty...

Ja mam starszą kartę Radeon 9600 Pro i najnowsze sterowniki Catalyst 6.7 i
system mi zapierd*la jak tornado. :)

Więc widzisz, że wina nie leży w sterownikach do karty graficznej ! :)

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: motorola v300 - problem z USB
motorola v300 - problem z USB
Witam,
Niedawno kupiłem Motorole v300 z aparatem i kabel USB. Chciałem po prostu
przeżucić zdjęcia z telefonu na komputer. Niestety po zainstalowaniu
sterowników - komputer i tak ich nie widzi. Proszę o pomoc!!!!!
PS. używam systemu Windows 98 SE Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: GeForce 6800GT (Winfast A400GT) Problem
Przy próbie instalacji sterowników komputer się resetuje, a po uruchomieniu Windy wyskakuje komunikat: system odzyskał sprawność po poważnym błędzie Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Problem z instalką Xp
Mam następujący problem.
Gdy chce zainstalować winXp to po wgraniu pierwszych sterowników komputer się restartuje. Jest to pomiędzy wyborem co chce zrobić a ta instalacja. Wszystko nowe i na pewno działa. Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: phon
Witam mam telefon samsung E250 czy mógł by ktoś wrzucić sterowniki do komputera na sendspace com byl bym bardzow wdzięczny (nie mam płytki w pudełku ) Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Irda szybki +++ za pomoc
Jeżeli już zainstalujesz sterowniki do komputera to już nie potrzebujesz zadnego programu.... komputer sam Ci bedzie pobierał/wysyłał pliki !! ( mam tak w laptopie) Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Ile ma cię płyt w domu ?
Zero jedynie mam sterowniki do komputera Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Problem z Kartą Graficzną
Witam, mam problem z kartą graficzną GeForce 8600GT/1024 . po zainstalowaniu sterowników komputer resetuje się . przy ponownym włączeniu pulpit ustawia się w rozdzielczości 800x640 i 4bit kolorach i za nic nie da się tego zmienić ...
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sterowniki do della gx 260
Witam. Potrzebuję sterowniki do komputera Dell GX 260. Za pomoc polecą plusy
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Pytanie w sprawie sterownika
Koledzy!!!
jak słucham mp3 to mi sie zawiesza komputer
sterownik od karty muzycznej mam orginalny przypisany do WinXP
Pozdrawiam

Kacper Piątkowski

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: XP Home, brak ACPI
news:dtub3s$29k6$1@node3.news.atman.pl


Witam wszystkich

Po instalacji WinXP Home nie zauważyłem, że nieprawidłowo wykrył ACPI
(tzn. nie wykrył). Płyta MSI Neo2, więc na pewno obsługuje ACPI (w
czasie instalacji było włączone :/).
W czasie instalacji robiłem tylko restarty, potem instalowałem soft i
też restarty i dopiero na końcu zauważyłem, że się nie wyłącza.
Na stronach Microsoftu wyczytałem, że trzeba aktualizować sterownik
komputera z "Jednoprocesorowy komputer PC MPS" na "Jednoprocesorowy
komputer PC z interfejsem ACPI".
Niestety na liście sterowników do aktualizacji mam tylko:
"Jednoprocesorowy komputer PC MPS"
"Wieloprocesorowy komputer PC MPS"
"Standardowy komputer PC"

Może mi ktoś powiedzieć, jak zmienić ten sterownik ?

PS. Instalacja od nowa będzie trudna ponieważ jeden z zainstalowanych
programów ma jednorazowy klucz na dyskietce i ściągnięcie go potrwa ok.
2 tygodni i szef powiedział, że mam wybić sobie to z głowy ... ma
chodzić "już".


Wejdz do Menadżera urządzeń / Komputer / Jednoprocesorowy
Komputer z interfejsem ACPI i zmien go na "Komputer z zaawansowanym
interfejsem ACPI" a nie jak masz "Standard PC".
Zrestartuj komputer, wejdz do BIOS'u i włacz ACPI .. komputer
uruchomi sie bez potrzeby reinstalacji systemu.
plus
http://www.archivum.info/microsoft.public.pl.windows/2005-07/msg00261...

lub
Można tez zastąpić hal.dll w system32 odpowiednią dll'ką z
płytki, z servicepackfiles: halacpi.dll, hal.dll, halapic.dll itp -
zmieniając nazwę na hal.dll - z tym, że imo trzeba to zrobić spod innego
systemu.. - ryzykowne, ale osiagalne.

Jak nie, to reinstalka (bez utraty ustawien itp.)
Skopiuj instalke na dysk, odszukaj plik txtsetup.sif w katalogu
"i386", w trybie edycji zmien parametr - "ACPIEnable=2" na =0.
Oraz poczytaj:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;810903&Product=w...
http://support.microsoft.com/kb/309283/PL/
http://www.msinfo.pl/search/d1.aspx?nid=216

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: problem z zamykaniem w2k
sprawd  sterownik komputera powinien być komputer PC z interfejsem ACPI lub
zaawansowanym ACPI
a tak na marginesie aby wyłączyć płytę ATX przytrzymaj dłużej przycisk POWER
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: hibernacja w w2k
co to jest ten sterownik komputera i gdzie on się znajdije
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: współdzielenie przerwań pod XP
Mon, 10 Nov 2003 09:14:02 GMT, "Tomasz Kramnik"
<tom@nospam.plusnet.plpiszesz:


Otóż pod zainstalowaniu Win XP Prof., system przydzielił to samo przerwanie
do: karty graficznej, chipu dźwiękowego AC 97, karty graficznej, . Efekt
jest taki, że chaczy mi się dźwięk przy kilku grach. Ręcznie zmienić IRQ nie
mogę, gdyż pole w menedzerze urządzeń jest wyszarzone. Doczytałem na
grupach, że należy wyłączyć ACPI w biosie i wtedy będę mógł ręcznie zmieniać
przerwania. Jednak po wyłączeniu tej funkcji, nie uruchamia się system -
zawisa przy starcie. Czy jest jakiś sposób, aby przywrócić możliwość
ręcznego ustawiania IRQ? Czy też muszę instalować od nowa XP przy wyłączonej
funkcji ACPI w Biosie?


Całkiem możliwe, że masz te przerwania zwarte na sztywno na płycie
głównej i żadne kombinacje Ci nie pomogą. Może w dokumentacji płyty
coś znajdziesz na temat współdzielenia przerwań. Niektóre BIOSy też
pokazują, jakie urządzenia dzielą przerwania na PCI.

Ciekawszą opcją od wyłączania ACPI może być włączenie APIC, jeżeli
Twoja płyta na to pozwala. APIC udostępnia dodatkowe 8 przerwań,
Prawdopodobnie  AGP i urządzenia na płycie dostaną w takim trybie
osobne wejścia.

Co do WinXP, to nie mam doświadczenia, przypuszczam jednak, że system
działa podobnie do W2000. A w tym przypadku zmiana trybu ACPI wymaga
zmiany kernela (menadzer urządzen -komputer -aktualizuj sterownik),
co można próbować zrobić ręcznie przed przełączeniem w BIOSie. Przy
czym "sterownik komputera" bez ACPI powinien również działać przy
włączonym w BIOSie ACPI i APIC. Jeżeli podmiana sterownika nie
zadziała, to pewnie trzeba będzie naprawiać lub reinstalować system.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: współdzielenie przerwań pod XP

"Andrzej Popowski" <po@friko.onet.plschreef in bericht


Mon, 10 Nov 2003 09:14:02 GMT, "Tomasz Kramnik"
<tom@nospam.plusnet.plpiszesz:

| Otóż pod zainstalowaniu Win XP Prof., system przydzielił to samo
przerwanie
| do: karty graficznej, chipu dźwiękowego AC 97, karty graficznej, .
Efekt
| jest taki, że chaczy mi się dźwięk przy kilku grach. Ręcznie zmienić
IRQ nie
| mogę, gdyż pole w menedzerze urządzeń jest wyszarzone. Doczytałem na
| grupach, że należy wyłączyć ACPI w biosie i wtedy będę mógł ręcznie
zmieniać
| przerwania. Jednak po wyłączeniu tej funkcji, nie uruchamia się
system -
| zawisa przy starcie. Czy jest jakiś sposób, aby przywrócić możliwość
| ręcznego ustawiania IRQ? Czy też muszę instalować od nowa XP przy
wyłączonej
| funkcji ACPI w Biosie?

Całkiem możliwe, że masz te przerwania zwarte na sztywno na płycie
głównej i żadne kombinacje Ci nie pomogą. Może w dokumentacji płyty
coś znajdziesz na temat współdzielenia przerwań. Niektóre BIOSy też
pokazują, jakie urządzenia dzielą przerwania na PCI.

Ciekawszą opcją od wyłączania ACPI może być włączenie APIC, jeżeli
Twoja płyta na to pozwala. APIC udostępnia dodatkowe 8 przerwań,
Prawdopodobnie  AGP i urządzenia na płycie dostaną w takim trybie
osobne wejścia.

Co do WinXP, to nie mam doświadczenia, przypuszczam jednak, że system
działa podobnie do W2000. A w tym przypadku zmiana trybu ACPI wymaga
zmiany kernela (menadzer urządzen -komputer -aktualizuj sterownik),
co można próbować zrobić ręcznie przed przełączeniem w BIOSie. Przy
czym "sterownik komputera" bez ACPI powinien również działać przy
włączonym w BIOSie ACPI i APIC. Jeżeli podmiana sterownika nie
zadziała, to pewnie trzeba będzie naprawiać lub reinstalować system.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski


Przy XP musisz to wszystko zrobic przed instalacja. Pozniej zadne zmiany w
BIOS nic nie pomagaja. Z drugiej strony mysle, ze wiekszosc z nas ma
wszystko na 9 i to nie przeszkadza w poprawnej pracy kart dzwiekowych.
W moim wypadku mam rowniez zaniki dzwieku podczas odtwarzania przez
digitalne wyjscie, ale jest to wina wzmacniacza. Wlasnie rozpoczalem
procedure wymiany.
Identyczny problem opisuja ludkowie na forum Creative np:
Inspire5700 + audigy=volume go's mute now and then

http://pl.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=35859

Warto zapoznac sie rowniez z dokumentacja zaczynajac od strony:
http://dmzweb4.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=45,E...

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: IRQ/ACPI - jak zmienić?


No tak, ale w menadżerze urządzeń też nie mam takiej opcji. :( W którym
jest
miejscu dokładnie?


Menadzer urządzeń  -Komputer -sterownik -aktualizuj sterownik -pokaż
wszystkie urządzenia tej klasy
qniec

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: IRQ/ACPI - jak zmienić?


Menadzer urządzeń  -Komputer -sterownik -aktualizuj sterownik -
pokaż
wszystkie urządzenia tej klasy
qniec


ale ze mnie lamuch :[

dzieki!

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Moj kochany PC

Ktos już wczesniej opowiadał na newsach, jak kobieta kupiła sobie "brand
new scanner", a znała się na rzeczy, wzięła dyskietki, zainstalowała
sterowniki reboot komputera po czym westchnęła z ulgą i mówi - "no teraz
skanujemy". Wzięła obrazek.... przyłożyła do monitora i nacisnęła
przycisk myszy..... To był niezły "no comments".

autentyczny przypadek - byłem  wiadkiem:

przychodzi facet do sklepu i u progu już woła:
- czy ma pan może kabel do de drukropek, ce drukropek?
[małe zamieszanie, bo nie wiedzeli my czy mamy już dzwonić po 999 czy
jeszcze poczekać, "coby" facet sprecyzował o co mu chodzi]
- o co panu dokładnie chodzi?
- no, o kabel: de drukropek, ce dwukropek.
- o jaki pieprz***ny kabel?
- no o de dwukropek, ce drukropek - przecież mówię.
i tak dalej...

zgadnijcie o co mu chodziło - daję głowę, że nie zajarzyli cie (my z
resztą w pierwszej chwilii też). =:)))
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
o kabel do twardziela ------- C: D:
niektórzy potrafią człowieka rozbroić.
potem żałowali my, że od razu nie zadzwonili my pod 999. :)
ciekawe czy kto  mnie pobije? =:D

Mordazy von BinHex.

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr..........Cz-wa
                             email:.........piotr@promail.pl
                             www: http://iop.pcz.czest.pl/piotrtal

--
---------------------------------
Michał Jeliński
email mm@zeus.polsl.gliwice.pl

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: ASUS P2B i Bus Mastering
On Tue, 22 Dec 1998 19:48:26 GMT, "Jakub Chmielewski"


<yac@magic.ic.com.plwrote:
Jesli to jest windows 95 osr2 lub nowszy to nie powinno sie instalowac tych
sterownikow. Zajrzyj na strone intela dot. czipsetu PIIX4 - tam jest chyba
rozwiazanie. U mnie po zainstalowaniu tych sterownikow komputer tez
swirowal. Trzeba je odinstalowac! Moze konieczne bedzie grzebanie w
rejestrze. Ale wiecej info na w/w stronie.


Zgłębiłem nieco temat i zgadza się - Intel nie zaleca instalacji
sterowników Bus Master IDE na Windows 95 OSR2.1 a takie używam.

Odrębną kwestią jest tak znaczna różnica szybkości transmisji - nie
potrafię wytłumaczyć faktu że kopiowanie katalogu z około 1000 plikami
(w sumie 500 MB) trwa przy sterownikach BM 2 minuty, natomiast przy
standartowej konfiguracji zajmuje 5 minut (oczywiście zapis i odczyt
jest na ten sam dysk).

Zapis jest bezbłedny - nie ma też żadnych bad sektorów. Wyjmowałem
dysk po parugodzinnej intensywnej pracy i sprawdzałem jego temperaturę
- jest chłodny. Dodatkowo, w przypadku sterowników BM dysk jest
pokazywany w Menedżerze urządzeń dokładnie jako IBM DTTA 350840, a
wszystkie opcje widoczne w oknie Właściwości-Ustawienia są dostępne.
No, jak na niezalecaną konfigurację to chyba całkiem nieźle.

Nie potrafie jednak przeskoczyć kwestii startu systemu, jest tak pół
na pół, raz startuje a raz nie. Chyba z tego wszystkiego wrócę na
stare ustawienia - sprawdzałem proces deinstalacji - jest OK.

W każdym razie dziękuję za wszystkie maile.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt.

Jacek

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Wyłączanie ACPI w Abitach.
mozna zmienic sterownik "komputera" na standardowy komputer pc i juz ale
pamietaj ze nie wrocisz juz potem bez reinstalki
a tak poza tym to spac majki spac ;)
wrazieco wal na gg Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Problem z Voodoo 2 i S3Virge na AGP
Mam dwa problemy dotyczące grafiki.

1.
Mam problemy z kartą grafiki S3Virge GX2 (4MB Ram) na AGP. Dobrze emuluje
standartową VGA, ale w momencie zainstalowania odpowiednich sterowników,
komputer się zawiesza. Nie jest to też problem odświeżania ekranu. Tak
zachowuje się pod W98 SE.
Pod starym W95 nie chciała się w ogóle zainstalować, nawet jako VGA, chociaż
tutaj mogły być problemy, gdyż 95-ka nie bardzo radzi sobie z AGP (ponoć
trzeba instalować obsługę USB i takie tam...).
Kiedy wsadzę Matrox'a Millenium 2 na PCI, wszystko jest OK.

2.
Kupiłem sobie ostatnio Voodoo2, zrobiłem to zresztą tylko dla Need for
Speed'a (tak na marginesie to jedyne gry na moim PC-cie). Ku mojemu
zaskoczeniu, po zainstalowaniu sterowników, DirectX7a, okazało się, że NFS
2SE chodzi bez zarzutu, zaś 3 i 4 w ogóle nie chce się uruchomić. Aby było
ciekawiej, to raz udało mi się przejechać na NFS3.
W trakcie prób uruchomienia NFS4 w jego katalogu pojawia się za to plik
except.txt o treści:

"EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION: read attempted @0xFFFFFFFF
CS=00000167  DS=0000016F  ES=0000016F  FS=0000399F  GS=00000000
EDI=005A9F46  ESI=00000001  EAX=00B8FC0C  EBX=00000010  ECX=00000152
EDX=00000007
Eip=005A9F4E  Ebp=00B8FC0C  Esp=00B8FBF0  SS=0000016F"

Próbowałem zmienić adres pamięci, przeinstalowywać sterowniki, ale nic to
nie pomogło...
Obecnie korzystam z płyty MVP3, AMDK2 -400MHz (może to procesor się
gryzie?), karty grafiki Matrox Millenium 2 (PCI)

Gdyby ktoś spotkał się z podobnymi problemami i znał sposoby ich
rozwiązania, będę okrutnie wdzięczny za pomoc. Dziękuję i pozdrawiam.

Janusz
jan@wr.onet.pl

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Klopoty z CD-ROMem


Problem jest taki: moj drive nie chce pracowac jesli nie wylacze 32-bitowych
driverow dla wszystkich napedow. Konfiguracja:

Win'95 (bez komentarzy, prosze)
sterownik - Triton na plycie
twardy - WD Caviar, 800 MB, jako master na pierwszym kanale IDE
drive - Mitsumi x6, jako slave na pierwszym kanale

Jesli nie wylacze 32-bitowego dostepu, przy pierwszym lepszym dostepie doe
drive'u (np. kiedy otworze "My computer") mam 20 sekund czekania, potem
ikonka, owszem, pojawia sie, ale bez nazwy plytki w srodku a kiedy ja
dwuklikne, po nastepnej przerwie pojawia sie pusto okienko.

Jesli wylacze 32-bitowy dostep, wiadomo, kicha dostep do twardego ... Nie da
sie pracowac.


Wiem cos o tych problemach. Sam mialem problem z CD tego typu, ze WIN
3.11 nie potrafil wlaczyc 32bit dostepu do plikow i dysku. I to chyba
jest standardowy blad z CD pod WIN3.11(no chyba ze sie myle)

Mam podlaczony CD jako slave pod sterownik twardych i 32bit dostep
nie przeszkadza.
Pod Win95, OS-2, DOS nie ma problemow  z CD (mam sterownik twardych
na karcie - kostki UMC, widzialem pelno ich na gieldzie, wiec nie
jest to jakis dziwolag.

Kumpel ma CD Creative i 32 dostep wywala mu wogole
komputer. Sterownik twardych ma na plycie, jakiej sam nie wie.

Acha ja mam CD z BTC (producent Mozarta, ale jakiej to
faktycznie firmy nie wiem).
Mysle, ze wina lezy w samych sterownikach wewnatrz CD (naped
Creativa u mnie tez kolidowal z 32bitami)8^o. Moze jakis domorosly
elektronik-Slodowy wie co trzeba zmienic, ja nie.

                                Masny 8^)#################################################

Jacek Masina - e-mail:Jacek.Mas@opol.gazeta.pl
Organization: Gazeta Wyborcza - Gazeta w Opolu

**** "Jesli zycie Ci zbrzydnie i stanie sie pieklem, ****
****     wsadz leb do kibla i rabnij sie  deklem"    ****

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Instalka ME
Witam
Może ktoś spotkał się z takim zjawiskiem. Problem pojawił się po instalacji
ME na czysty dysk, sformatowanym po wcześniejszym używaniu również tego
systemu . Otóż na chwilę obecną widzę następujące nieprawidłowości:
1) od czasu do czasu, szczególnie po używaniu programu NERO 5 lub CD creator
system lubi się ni stąd ni zowąd zresetować
2) po włożeniu do napędu cd (we właściwościach zaznaczone autouruchamianie i
DMA) słychać dźwięk charakterystyczny dla odpalania znajdującej się tam
aplikacji, natomiast brak jest jej odpalenia na ekranie. Przez chwilę jest
klepsydra, a potem już nic się nie dzieje, klepsydra zamienia się w
strzałkę. (przed instalacją wszystko było ok)
3) bywa, że CDROM (oraz drugi CD RW) mielą płytki nie potrafiąc ich
odczytać. Innym razem z kolei wszystko działa ok
3) dźwięk, jaki uzyskuję jest w wersji mono i nic nie pomagają zmiany
ustawień
4) nie mogę wyciszyć modemu zewnętrznego (ASMAX) mimo, że we właściwościach
jego dźwięk ustawiam na 0

Co do przebiegu instalacji systemu, to wyglądała ona tak:
System ME (raz się zawiesił), ale instalka przeniegała po zresetowaniu
normalnie, sterowniki karty graficznej (najnowsze), najnowsze sterowniki do
płyty głównej (4 in 1, audio), sterowniki drukarki, skanera, itd.
Nie wiem, czy np. najpierw powinienem zainstalować sterowniki płyty głównej
z płytki do niej dołączanej, a nastepnie dopiero te ściągnięte z internetu?
Może coś nie tak z kolejnością instalacji sterowników?
Komputer to Athlon 1.6 XP, 512 RAM, karta herculesa Radeon 8500 le, Płyta
K7Turbo firmy MSI, HDD, CDROM, CD RW ROM (oba LG). Bios świeży, nie
zmieniany od czasu używania poprzedniej wersji systemu.

Liczę na pomoc i pozdrawiam

Leszek

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Instalka ME


Witam
Może ktoś spotkał się z takim zjawiskiem. Problem pojawił się po
instalacji
ME na czysty dysk, sformatowanym po wcześniejszym używaniu również tego
systemu . Otóż na chwilę obecną widzę następujące nieprawidłowości:
1) od czasu do czasu, szczególnie po używaniu programu NERO 5 lub CD
creator
system lubi się ni stąd ni zowąd zresetować
2) po włożeniu do napędu cd (we właściwościach zaznaczone autouruchamianie
i
DMA) słychać dźwięk charakterystyczny dla odpalania znajdującej się tam
aplikacji, natomiast brak jest jej odpalenia na ekranie. Przez chwilę jest
klepsydra, a potem już nic się nie dzieje, klepsydra zamienia się w
strzałkę. (przed instalacją wszystko było ok)
3) bywa, że CDROM (oraz drugi CD RW) mielą płytki nie potrafiąc ich
odczytać. Innym razem z kolei wszystko działa ok
3) dźwięk, jaki uzyskuję jest w wersji mono i nic nie pomagają zmiany
ustawień
4) nie mogę wyciszyć modemu zewnętrznego (ASMAX) mimo, że we
właściwościach
jego dźwięk ustawiam na 0

Co do przebiegu instalacji systemu, to wyglądała ona tak:
System ME (raz się zawiesił), ale instalka przeniegała po zresetowaniu
normalnie, sterowniki karty graficznej (najnowsze), najnowsze sterowniki
do
płyty głównej (4 in 1, audio), sterowniki drukarki, skanera, itd.
Nie wiem, czy np. najpierw powinienem zainstalować sterowniki płyty
głównej
z płytki do niej dołączanej, a nastepnie dopiero te ściągnięte z
internetu?
Może coś nie tak z kolejnością instalacji sterowników?
Komputer to Athlon 1.6 XP, 512 RAM, karta herculesa Radeon 8500 le, Płyta
K7Turbo firmy MSI, HDD, CDROM, CD RW ROM (oba LG). Bios świeży, nie
zmieniany od czasu używania poprzedniej wersji systemu.

Liczę na pomoc i pozdrawiam

Leszek


Ja bym sprawdzil pamieci, podmien sobie jak masz od kogo pozyczyc, i wtedy
zainstaluj win'a.
Ja mialem juz taki przypadek, po wymianie pamieci wszystko poszlo jak
trzeba.
Wojtek b

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: atmega, tiny, etc., USB i "ukryte urzadzenie".
Jarek Kutylowski napisal:


Mikroprocesor udaje zwykle urzadzenie mass-storage takie jak flash


Mala uwaga - "zwykle" niezbyt tu pasuje. Do tej konkretnej aplikacji
skonfigurownanie urzadzenie jako MassStorage moze byc calkiem ok bo
host(PC) ma pelna kontrole nad zawartosci "dysku" - jesli jednak
mikrokontroler ma samodzielnie modyfikowac dane (np. generowac "plik
statusowy" ) to jest to kiepski pomysl. Specyfikacja UsbMassStorage nie
przewiduje takiego zachowanie i np. nie daje mozliwosci poinformaowania
PC ze dane na dysku ulegly modyfikacji, typowy objaw  - PC sciaga dane
raz a potem przy kazdej probie dostepu siega do zbuforowanych danych.
Mozna to obejsc wylaczjac buforowanie ale jest to na tyle upierdliwe ze
lepiej uzyc innego typu urzadznia. Typowy mikrokontroler z USB
"fabrycznie" nie przedstawia sie jako cos konkretnego i, z dpowiednim
programem na pokladzie, moze udawac cokolwiek.


Zaleta takiego rozwiazania jest ze nie potrzebujesz zadnych sterownikow
do komputera. Natomiast nie wiem na ile latwe jest zaimplementowanie
(okrojone) urzadzenia mass-storage USB w mikrokontrolerze.


Jesli dysponujesz wyspecjalizowanym chipem do obslugi USB ktory
wystarczy odpowiednio skonfigurowac (np. CY7C68001 - bardzo wygodny -
tyle ze uzycie tego do opisywanej aplikacji byloby spora przesada :) i
ktory odwala praktycznie cala brudna robote zwiazana z obsluga usb -
implementacja MassStorage jest latwa. Sprzet wbudowany w uC jest zwykle
dosc prymitywny i wymaga zlozonego kodu (na szczescie producent zwykle
udostepnia przyklady) - mimo wszystko powiedzialbym ze uzycie tego jest
znacznie trudniejsze (sam nie probowalem - ale pamietam kolege
wyklinajacego
na jakis kontroler cypresa i firmowe procedury obslugi usb  :).
Trzecie rozwiazanie - uzyc chipa FTDI - driverow zwykle instalowac nie
trzeba, obsluga od strony uC jest banalna, od strony PC tez.
Powiedzialbym ze dla poczatkujacego byloby to najprostsze rozwiaznie.
GRG

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: atmega, tiny, etc., USB i "ukryte urzadzenie".


Typowy mikrokontroler z USB
"fabrycznie" nie przedstawia sie jako cos konkretnego i, z dpowiednim
programem na pokladzie, moze udawac cokolwiek.


Nie chce zeby nic udawal. Chce, zeby po prostu "byl" w systemie po wlozeniu,
i zeby mozna bylo przeczytac z niego ciag znakow. I tyle.


| Zaleta takiego rozwiazania jest ze nie potrzebujesz zadnych sterownikow
| do komputera.


No wiec tak. To musi byc cos malego, jakies attiny albo cos w tym klimacie.
Znalazlem to: http://www.obdev.at/products/avrusb/powerswitch.html
ale nie wiem jak bedzie to wygladac pod windowsem.
A co jakby emulowal port szeregowy i ja bym sie laczyl z programu pod
jakis tam adres i po prostu pobieral dane?

Zrobic cos takiego na jakims LPT czy COMie to nie widze problemu.
Ale z USB mam, i to wielki :/


Natomiast nie wiem na ile latwe jest zaimplementowanie
(okrojone) urzadzenia mass-storage USB w mikrokontrolerze.


Ale wlasnie tego nie chce. Nie chce, zeby uzytkownik nawet wiedzial, ze to
cos robi ;-)
Pozatym mass storage wiaze sie dodatkowo z FATem albo jakims innym
systemem plikow, co zre pamiec i nie jest mi do niczego potrzebne.


Trzecie rozwiazanie - uzyc chipa FTDI - driverow zwykle instalowac nie
trzeba, obsluga od strony uC jest banalna, od strony PC tez.
Powiedzialbym ze dla poczatkujacego byloby to najprostsze rozwiaznie.


Ja tylko pytam jak to bedzie wygladalo z USB. Bo o ile sama transmisja
problemem nie bedzie o tyle nie wiem jak powiedziec windowsowi, zeby
dalo sobie spokoj z instalacja driverow.
Chcialbym, zeby wygladalo to jak podpiecie czegos na LPT czy COM.
Zero pytan, po prostu dziala.

m.

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: kody bledow sterownika vw
Witam .
Bardzo bede wdzieczny za podpowiedz, gdzie moge zdobyc kody bledow
sterownika (komputera) silnika vw (passat b5 1,9 tdi).
Dziekuje.
Piotr J.
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Komputer ( sterownik ) do Poloneza 1.4 rover kupię
Kupię sterownik do Poloneza 1.4 Rover ( sprawny oczwiście )

Propozycje na priv

ac@poczta.onet.pl

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: 1.9 TDi 110 KM - problem :-(


| j. w. i ten przebieg podejrzany - wiarygodny jest ?
| W Passacie padło mi to po ~ 50 kkm.
Dosyc, jest troche kwitow, naklejek  z niemieckich serwisow,po przegladzie
po 15000 km , z czerwca 2003 roku, pozniej auto bylo bite i trafilo do
Polski.


No i w tym miejscu jest odpowiedź ... .  I to "wielokrotna" odpowiedź.
Możliwości jest kilka, a każda z nich jest nadzwyczaj prawdopodobna. Albo
(bardzo czesty przypadek) krótko po wypadku w Niemczech ktoś sobie zamienił
Twoja przepływkę (bo praktycznie była nowa) ze swoją - dawno przechodzoną
(łatwo stwierdzić po wykreceniu jej z auta - jest tam rok produkcji). Mogło
sie to zdarzyć zarówno w serwisie (gdzie auto "czekało" na oględziny po
wypadku albo później - np. u niemieckiego handlarza, który np. odkupił Twoje
auto od ubezpieczalni. Numer stary jak świat i w zasadzie kupując rozbite
TDi na Zachodzie należy z góry zakładać w ogólnych kosztach wydatek na nową
przepływkę ... . Inna możliwość jest taka (tez mocno prawdopodobne), ze w
trakcie wypadku  przepływka skutkiem udaru uległa nieodwracalnemu
uszkodzeniu. Też częsty przypadek, nawet jeśli "na oko" urządzenie wydaje
sie byc nieuszkodzone.
Z jednoznacznym potwierdzeniem usterki przepływomierza poradzi sobie każdy
średniej klasy fachowiec - byle dysponował VAGiem (diagnozerem). Opisane
przez Ciebie objawy wyraźnie wskazuja, że silnik pracuje w trybie serwisowym
(wtedy diagnoza wykaże błedy i przyczynę) albo na uszkodzony przepływomierz
(krótka przejażdżka na 3 biegu z podłączonym VAGiem da jednoznaczna
odpowiedź). Ponieważ jednak Twoje auto było "bite" istnieje
prawdopodobieństwo, że uszkodzona była tez sama wtyczka przepływomierza.
Przed założeniem nowej przepływki koniecznie należy sprawdzić stan tej
wtyczki i to, czy wszystkie druciki są prawidłowo połączone - to dlatego, że
niewłasciwe podłączenie przewodów we wtyczce może w linii prostej
doprowadzic do uszkodzenia (nieodwracalnego) nie tylko przepływki ale też
sterownika/komputera "centralnego". Niedawno sam naprawiałem Passata TDi
110KM, w którym w czasie wypadku zerwało przewodziki do przepływomierza, to
spowodowało zwarcie miedzy drucikami i ... trwałą usterke komputera
sterującego ... .

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: SILNIK KROKOWY W UNO 1500

Witam.


Nie wiem co sie podzialo, ale na biegu jalowym silnik  pracuje na
wysokich obrotach. Zamiast  w  granicach 850-900 pracuje w granicach
2000-2500.
Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy?


Usterka w obwodzie regulacji predkosci obrotowej silnika.
(czujnik obrotów walu (zalezy od silnika), silnik krokowy, komputer
(sterownik), przewody)
Nie znam tego silnika, wiec trudno mi powiedziec.


Samochod posiada automatyczne ssanie.


Toto chyba nie posiada komputera.


Zadna z linek (ssania jak takze
gazu) nie jest  zablokowana ani zagieta.  Tuz przed awaria nie bylo
zadnych
"dziwnych dzwiekow".Silnik w jedej chwili zaczal "glupiec" Dowiedzialem
sie ze jedna z przyczyn moze byc awaria silinka KROKOWEGO.
Czy ktos wie co co to jest silnik krokowy?


To jest silni(cze)k umieszczony w przepustnicy, który otwiera, lub zamyka
dodatkowy kanal obejsciowy którym doprowadzane jest dodatkowe powietrze.
Sluzy do automatycznej regulacji obrotów silnika, na przyklad podczas
rozgrzewania silnika, albo podczas wlaczania dodatkowych odbiorników pradu
(swiatla, ogrzewanie tylnej szyby), tak aby silnik nie zgasl.


Czy ta czesc w
aucie jest rozbieralna?


Jak najbardziej, ale u mnie jest przykecona srubami typu Torx, wiec jest
maly problem, trzeba miec czym odkrecic.


Czy to  "cos"sie naprawia?


Raczej nie. Mozna spróbowac nasmarowac, przecyscic albo postukac.
Jak nie przejdzie, to tylko do wymiany.


Czy trzeba kupic nowe?


A czemu nie?


Moze  ktos z was mial
podobny problem?


Mialem.
Silnik "zawieszal" sie na wysokich obrotach, albo spadal na za niskie
i dusil sie lub gasl, jak nie zgasl, to znowu odbijal na wysokie.
Pózniej wyskoczyl Error, ze silnik krok. wykonal nieprawidlowa liczbe
kroków.
Postukalem (?) w niego troche i usterka sie do dzis nie pojawila ponownie.
(?!?)


Acha  zastanawiam sie czy zanieczyszczenia  paliwa moga byc przyczyna
tej awari?


Nie sadze. Byloby w przeciwna strone. Silnik raczej by zdychal..


Nigdy juz nie kupie paliwa na Aralu!!!


Dziwne. To jedna z bardziej chwalonych stacji.

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Backup... sprzetu, KT880


Przemysław Ryk wrote:
Windows znam, wiedzę... Cóż... Nigdy nie widziałem w działaniu programu,
który napisałeś...


Jeżeli byłeś niedawno w supermarkecie większym, np. z dziewczyną, to może
widziałeś tylko o tym nie wiesz ;)


Po to, żeby w Windows popracować wystarczy Ci to, co ściągniesz z
WindowsUpdate albo zainstalujesz z płytki, którą dostarczył Ci producent
karty grafiki.


Tak i zawsze mam przy sobie CD z sterownikami do komputera znajomych, a oni
swoich CD nie gubią.


| komputera. z Linuxem to tylko myk-myk 2 śrubki, 2 kabelki w minutę i
| działa.
Jakże by inaczej...


No przecież to nie windows.


| WinXP przeniesiony z KT600 na coś-pod-też-athlona (zapewne inne KT*) się
| posypał (w sensie wymagania wgrania sterowników, w każdym razie grafika
| wstała w 60 HZ VGA)
Chyba mnie zaraz coś trafi...
1. Przenosiłeś dysk z kompa z jaką płytą do kompa z jaką płytą?


  | WinXP przeniesiony z KT600 na coś-pod-też-athlona (zapewne inne KT*) si


2. Karta graficzna w pierwszym kompie to? A w drugim kompie?


  Parę postów powyżej, GF-Radeon


3. Co Ci się posypało? *DOKŁADNIE POPROSZĘ*.


  | posypał (w sensie wymagania wgrania sterowników, w każdym razie grafika
  | wstała w 60 HZ VGA)
  ...swoją drogą, natomiast ogólnie zmiana płyty też przeszkadzała, bo
zaczął się awanturować o aktywację/rejestrację, nawet z sterownikami do
grafiki chciałby też to via-4-in-1, a po przeniesieniu karty grafiki też
nie działało.

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Backup... sprzetu, KT880
Raf256 napisał(a) w poście z dnia 2005-06-03 14:29:


Jeżeli byłeś niedawno w supermarkecie większym, np. z dziewczyną, to może
widziałeś tylko o tym nie wiesz ;)


Rzadko mi się zdarza. Coś konkreteniej powiesz?


Tak i zawsze mam przy sobie CD z sterownikami do komputera znajomych, a oni
swoich CD nie gubią.


Skoro Twoi znajomi to burdeliści pierwszej klasy, to ich problem. :) Ja
tam chodząc do znajomych, którzy mnie proszą o pogrzebanie w ich kompie,
to na ogół płytkę/dysk z odpowiednimi driverami mam.


| Jakże by inaczej...
No przecież to nie windows.


I wszystko rusza od pierwszego kopa...


| Chyba mnie zaraz coś trafi...
| 1. Przenosiłeś dysk z kompa z jaką płytą do kompa z jaką płytą?
| WinXP przeniesiony z KT600 na coś-pod-też-athlona (zapewne inne KT*) si


Widzę, że czytanie ze zrozumieniem Ci nie wychodzi. Powtórzę jak wołu na
ruskiej granicy, jeszcze upraszczając zadawane pytania:
1. W komputerze 1 miałeś jaki model płyty głównej?
2. W komputerze 2 miałeś jaki model płyty głównej?

Konkretne oznaczenia producenta poproszę.


| 2. Karta graficzna w pierwszym kompie to? A w drugim kompie?
 Parę postów powyżej, GF-Radeon


I jesteś ciężko zdziwiony, że sterowniki dla karty na chipie nVidia, nie
zadziałały dla karty z chipem ATI. No piękne po prostu...


| 3. Co Ci się posypało? *DOKŁADNIE POPROSZĘ*.
 | posypał (w sensie wymagania wgrania sterowników, w każdym razie grafika
 | wstała w 60 HZ VGA)


Po wyjaśnieniu piętro wyżej czym się różniły karty grafiki wcale mnie to
nie dziwi. Windows załadował Ci po prostu standardowy sterownik ekranu,
a Ty się ciężko zastanawiasz dlaczego...


...swoją drogą, natomiast ogólnie zmiana płyty też przeszkadzała,


1. W komputerze 1 miałeś jaki model płyty głównej?
2. W komputerze 2 miałeś jaki model płyty głównej?

Konkretne oznaczenia producenta poproszę.


bo zaczął się awanturować o aktywację/rejestrację,


W to jestem w stanie uwierzyć...


nawet z sterownikami do grafiki chciałby też to via-4-in-1,


Ale pewności nie masz i zgadujesz?


a po przeniesieniu karty grafiki też
nie działało.


Przy Twoim podejściu, to mnie specjalnie nie dziwi...

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Komputer-sterownik
Komputer-sterownik
Potrzebuje te czesc,nowa do volkswagena passata 2000.Orientuje sie ktos ile
ta czesc kosztuje?Niedlugo bede w Szczecinie,mozecie polecic miejsce,gdzie
moglabym ja dostac lub na allegro.Z gory bardzo dziekuje.
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Problem z HP Recovery Manager po formacie.
Problem z HP Recovery Manager po formacie.
Witam!

Od początku: miałam problem z odpaleniem Windowsa - komputer cały czas wywalał
błędy na niebieskim tle i się restartował - próbowałam setek rozwiązań by to
naprawić - niestety ostatecznie musiałam sformatować dysk c i zainstalować od
nowa Windowsa.

Mam notebooka HP,w którym dysk D jest dyskiem RECOVERY - niestety wcześniej
gdy próbowałam zgrać to na płyty program cały czas się zacinał i w koncu
zaniechałam dalszych prób, a teraz,gdy komputer się restartował - mimo,iż
skrót F11 do przywracania danych z partycji D działał,to nic sie nie działo.

Teraz mam wgrane pożyczone oprogramowanie,które oczywiście sygnalizuje mi,że
jest nielegalne. Dysku RECOVERY wcale nie ruszałam - jest na nim mój legalny
Windows XP i sterowniki do komputera.

Teraz pytania.. które z tych twierdzeń jest prawdą? Jeśli zrobi się format na
dysku C czyli równocześnie usunie Recovery Manager,którego nigdzie już zdobyć
się nie da (nie mam zamiaru płacić 40 funtów za nową płytkę), to nie mogę
odzyskać danych z partycji recovery? Czy czy to prawda,że program recovery
manager, mimo iż znajdował się na sformatowanym dysku działa w BIOSIE
(cokolwiek to stwierdzenie oznacza) i niezależnie od formata powinnam móc
odzyskać poprzedni system?

Czytałam gdzieś o innych rozwiązaniach niż recovery manager..o jakimś
programie który mi to otworzy.
Skrót F11,który wcześniej uruchamiał proces przywracania oczywiście mi nie
działa - nie ma nawet sekundy na naciśnięcie go,bo od razu włącza się xp.


I jeszcze jedno pytanie-trochę z innej beczki - w jaki sposób mogę ponownie
sformatować dysk C? Nie chcę tego windowsa,ktory teraz mam wgrany,a jak
wchodzę w okno dialogowe przy włączonym windowsie,to format C nie działa,a nie
pamiętam skrótu otwierającego dosa przy uruchamianiu komputera.

Dziękuję za każdą odpowiedź, przepraszam jeśli umieściłam to w złym dziale i
proszę o porady 'jak krowie na rowie',bo jestem laikiem i niekoniecznie
zrozumiem informatyczny slang.

pozdrawiam
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: PC NA TV.....BLACK
Gość portalu: SHADOW napisał(a):
>TV TOOL wogole
> u mnie nie podaje obrazu na tv
Czy ty wiesz co robisz?
>coagle restartuje mi kompa
Uszkodzony system albo komputer.Sterownik firmowy pewniejszy. Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: czy w Markach jest AŻ tak niebezpiecznie???
Szanowna Pani,
Po przeczytaniu Pani wypowiedzi mam złe odczucia. Po pierwsze wciska Pani w moje
usta twierdzenia, które nie padły. Po drugie posługuje się Pani opisami zdarzeń
w stylu „A sąsiadka kuzynki mojej przyjaciółki to widziała…”. Nie twierdzę że
zdarzenie o którym Pani pisała nie miało miejsce, ale na pewno nie miało takiego
przebiegu, i takiej skali.
Przytacza Pani przykład autobusu który zawracał (podobno) kiedyś w nocy na ulicy
Szkolnej. Otóż gdy nie dorabiała sobie Pani w swojej wyobraźni ciągu powodów
takiego zachowania do swojej ideologii postrzegania problemu, to by Pani
wiedziała że kierowcy na linii ZTM nie wolno skrócić kursu pod żadnym pozorem.
Gdyby to zrobił, to tylko z przyczyn obiektywnych np. awaria, i tylko przy
akceptami centrali ruchu MZA, i za zgodą dyżurnego ruchu ZTM jako jednostki
nadrzędnej. W historii stołecznej komunikacji nie było przypadków, aby
kiedykolwiek skracano kursy ze względu na szeroko rozumiane bezpieczeństwo
kierowcy czy pojazdu. A gdyby kierowca skrócił sobie kurs samowolnie, to już by
wpadł na bramie zajezdni gdzie musiał by podać powód przedwczesnego zjazdu, a
nawet jak to jakoś przejdzie to po zczytaniu danych ze sterownika komputera
pokładowego na zajezdni wyjdzie taki fakt natychmiast. A sterownik ten
rejestruje wszystko, łącznie z tym kiedy autobus był na konkretnym przystanku,
oraz o której z dokładnością co do sekundy otworzył i zamknął drzwi.
Gdyby tak zrobił naganę z wpisaniem do akt miałby następnego dnia murowana, lub
dyscyplinarka z miejsca. Ale Pani o tym nie wie, tylko dorabia sobie fakty na
własne potrzeby.
I nawet gdybym postawił przed Panią 30 moich kolegów i każdy z nich powiedział
by to samo, to i tak założę się, że Pani by dalej twierdziła swoje.
Ciężko jest dyskutować z kimś, kto wyraża swoje poglądy opierając się na swoich
domysłach. Dlatego na niniejszym poście skończę z Panią dyskusję.

Ps. W zawodzie jestem już wiele lat, więc proszę mnie nie odsyłać do kolegów
abym się czegokolwiek pytał. Zdarzenia o naturze które Pani pisała są zawsze
szeroko omawiane na zakładzie, i nie są żadną tajemnicą. Dotyczą każdej linii,
bo nie ma linii lepszych czy gorszych. Dewastacje, napady oraz interwencje
policji zdarzają się wszędzie. A właściwie to są (w pewnym sensie) te gorsze,
ale różnią się one tym że kursują w okolicach nocnych klubów w centrum i rozwożą
potem ich gości w weekendowe poranki.
A linie 718, 732, 738 czy 805 bynajmniej do nich nigdy nie należały.
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Potrzebna pomoc: Seat Ibiza 1.9 TDi


Hej.
Traci moc tylko na rozgrzanym silniku, choc kilka razy zdarzylo mi sie, ze
po rozgrzaniu silnika oraz po jego wylaczeniu ,i ponownym natychmiastowym
wlaczeniu, np. przed przejazdem kolejowym, wszystko OK, i po kilku km
znowu
lipa...


Jestes dobrym obserwatorem :)) .  Z tego wynika tylko jeden prosty wniosek -
w trakcie jazdy jakis parametr pracy silnika nie dociera do
sterownika/komputera. Stąd pojawia się tryb serwisowy skutkiem czego auto
słabnie (to taki rodzaj zabezpiecznia przed samodestrukcja ;)) ... ).
Wnioskując dalej brakujący parametr w chwili odpalenia auta jest właściwy
dla obrotów biegu jałowego i dlatego początkowo samochód zachowuje sie
"normalnie" i dopiero po jakiejś chwili słabnie (bo jakaś wartość "zadana
przez sterownik" dla danych obrotów/obciążeniu nie zostaje osiągnięta).
Teraz rozumiem, że awaria występuje zawsze (bo po zgaszeniu i odpaleniu
ciepłego silnika też na chwile jest OK), bez względu na temperaturę motora.
W tym przypadku błąd może tkwić w kazdym czujniku parametrów pracy (a nie
tylko jak pisałem wcześniej w czujnikach temperatury). Rzecz jest dziecinnie
prosta do ustalenia przez średnio zaawansowanego mechanika, który ma i
potrafi korzystać (!!!) z VAGa. Poprostu w czasie jazdy bedzie testował
kolejno wszystkie parametry i w końcu trafi na "brakujący". Usterka bedzie
raczej na pewno bardzo prosta do usuniecia. Wystarczy np., że czujnik
obrotów wału korbowego jest czyms zabrudzony a juz bedą sie pojawiały
podobne problemy. Moze też okazać się konieczna wymiana jakiegos czujnika
(albo np. zaworu sterujacego turbiną). Też niewielki koszt (relatywnie). Być
może (czego szczerze Ci życzę) którys z przewodów podciśnieniowych jest
osunięty/przetarty i naprawa będzie kosztowała "nic" (np. przewody EGRu,
sterowania turbiny). No i cały czas nie mozna wykluczyć "bolaczki
podstawowej" - czyli przepływomierza, chociaż z opisanych objawów raczej mi
na to nie wyglada (przepływka najpierw ustala a potem "puszcza lub odcina"
turbinę, wiec auto winno być słabe "od początku" a nie dopiero po "jakimś
czasie").


Dzieki za szczegolowa informacje.


Nie ma za co. :)


Jazdy probnej nie bylo.


A no właśnie ... .  Fajny ten serwis .... . ;-((  I znają sie na robocie ...
.

 A jak takie cos

sie odbywa ? podlaczaja przed jazda laptopa do komputera w samochodzie i
siedzac w srodku "na zywo" widac co sie dzieje z czujnikami podczas


jazdy??

W uproszczeniu tak to własnie wyglada. Podpina się VAGa albo (lepiej) VASSa
pod OBD (złącze dignostyczne) i jazda ... .  "Reszta" jak w opisie powyżej.


Czy moze "symulacja jazdy" na podnosniku albo hamowni??


A po co takie "utrudnienie" ;) ?  Max 2 - 3 km jazdy i wszystko bedzie jasne
:)).

 Czyli jak bede


dzwonic do Seata i sie umawiac to mam powiedziec, ze chcialbym
przeprowadzic
diagnostyke silnika podczas jazdy, tak? :))


Nie chcę być złosliwy ale lepiej umów sie w innym serwisie na ta usługe (bo
w "aktualnym" się nie znają albo są leniwi). Zadzwoń i powiedz jak sam
napisałeś powyżej, czyli że chcesz sprawdzić ABSOLUTNIE WSZYSTKIE PARAMETRY
PRACY SILNIKA podczas jazdy. Zresztą 99% serwisów będzie wiedziało czego od
nich chcesz. Ty - IMHO - "załapałeś się " na pozostały 1% ... .

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Uwaga fachowcy - jeszcze raz do szkoly !
Witam!

Niedawno zakupilem auto BMW 318i i po zakupie postanowiłem odświeżyć silnik
wiec u jednego mechanika wymieniłem wszystkie filtry oleje paski, a bardziej
doświadczonemu zleciłem wymiane paska rozrządu.
Jadac przez moje miasto w ktorym nie ma salonu ani serwisu BMW zauwazylem
szyld czesci i serwis BMW , moj znajomy gdzies w gazecie przez przypadek
przeczytal ze wlasnie ten serwis specjalizuje sie w autach BMW, wiec
pojechalem tam na wymiane świec i sprawdzenie kompresji. Fachowcy zabrali
sie za odkrecanie świec a potem za badanie kompresji. Dodam ze fachowiec
zdjął z cewki tylko przewod wysokiego napięcia ! mowie zeby odlaczyl
przekaźnik od pompy paliwa i odłączyl przewod od cewki ale od uzwojenia
pierwotnego nawet palcem mu pokazalem ktory przewod. On mowi do mnie prosze
sie nie martwic nic sie nie stanie. Wiec poszedlem po szefa i mowie mu o tym
samym zeby odlaczyl ten przewod od cewki bo w przeciwnym razie z cewki
wyskoczy łuk elektryczny i udeży w przewod dodatni lub ujemny cewki i
uszkodzi komputer (sterownik ). Szef oczywiście mnie uspokoił mówi ze ta sa
doswiadni fachowcy. Wiec sie przestalem przejmowac i tylko patrzylem.
Fachowiec zaczol uruchamiać silnik i stalo sie tak jak myslalem z cewki
wyskoczyl łuk elektryczny o dlugosci mniej wiecej 3cm i udezal w przewod
plusowy tej cewki a po chwili zaniklo juz wyładowanie z tej cewki wiec
pomyslalem jest juz uszkodzony komputer. Po sprawdzeniu kompresji ktora
wyszla na cylindrach od 3 do 6 atmosfer w co nie wiezylem bo auto chodzi
dynamicznie i osiaga Vmax kazalem fachowcą skrecać wszystko bo odjezdzam ,
oni mieli przyżad do mierzenia kompresji starszy odemnie. Wyjazd z serwisu
byl niemozliwy. W zaden sposob nie dalo sie uruchomić silnik. Fachowcy BMW
szukali spalonego bezpiecznika i nieznalezli, zalozyli nowa cewke i tez nic.
Ja mowie ze komputer jest spalony oni mowia ze to niemozliwe. Wiec szukaja
dalej i bez skutku. Szef pojechal po nowy komputer ale nie dalem im go
zalozyc bo nawet nie wiedzieli gdzie on sie znajduje, zalozylem sam , autko
udalo sie uruchomic i jezdzi. Wcześniej przed robotą zapytalem jaki polecaja
olej do mojego auta , zalecili mineralny a do M40b18 mineralnego nie wolno
wlewac ze wzgledu na to ze po utworzeniu sie nagaru istnieje ryzyko zatkania
kanalików olejowych, zreszta sam producent zaleca pełny syntetyk.

Teraz zastanawiam sie i dochodze do wniosku ze nie mamy fachowcow. Jak zna
sie ktos dobrze na mechanice to znowu np. przy remoncie silnika ta osoba nie
zwraca uwgi na czystość elementow silnika, a potem samochod przejedzie 30tys
km po remoncie i zaczyna robic sie slaby. Dzieki takim metoda nasze fiaty
polonezy nie moga zrobić 200tys a jak zrobią to mogly by zrobic nawet wiecej
gdyby fachowiec był ostrożniejszy.

Moje pytanie gdzie w Kielcach jest ktos kto zna sie na autach BMW poprzedni
wlasciciel po sprowadzeniu auta z niemiec lał do auta mineralny olej bo nie
wiedzial na jakim jezdzil niemiec i w przeciagu 40 tys km dwa razy wymienial
juz walek rozrządu i nie wiedzial ze uklad smarowania walka rozrzadu ma
bardzo malutkie kanaliki i olej mineralny jest zbyt gesty zeby mogl dobrze
sie przez nie przelac przy wyzszych obrotach nie mowiac o tym jak sa niskie
temp.czeka mnie wymiana wałka i czyszczenie lub wymiana popychaczy. Obecnie
wlewam olej pol syntetyk i mysle o pelnym syntetyku.

Pozdrawim
Mariusz

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Uwaga fachowcy - jeszcze raz do szkoly !

Witam!

Niedawno zakupilem auto BMW 318i i po zakupie postanowiłem odświeżyć
silnik wiec u jednego mechanika wymieniłem wszystkie filtry oleje paski, a
bardziej doświadczonemu zleciłem wymiane paska rozrządu.
Jadac przez moje miasto w ktorym nie ma salonu ani serwisu BMW zauwazylem
szyld czesci i serwis BMW , moj znajomy gdzies w gazecie przez przypadek
przeczytal ze wlasnie ten serwis specjalizuje sie w autach BMW, wiec
pojechalem tam na wymiane świec i sprawdzenie kompresji. Fachowcy zabrali
sie za odkrecanie świec a potem za badanie kompresji. Dodam ze fachowiec
zdjął z cewki tylko przewod wysokiego napięcia ! mowie zeby odlaczyl
przekaźnik od pompy paliwa i odłączyl przewod od cewki ale od uzwojenia
pierwotnego nawet palcem mu pokazalem ktory przewod. On mowi do mnie
prosze sie nie martwic nic sie nie stanie. Wiec poszedlem po szefa i mowie
mu o tym samym zeby odlaczyl ten przewod od cewki bo w przeciwnym razie z
cewki wyskoczy łuk elektryczny i udeży w przewod dodatni lub ujemny cewki
i uszkodzi komputer (sterownik ). Szef oczywiście mnie uspokoił mówi ze ta
sa doswiadni fachowcy. Wiec sie przestalem przejmowac i tylko patrzylem.
Fachowiec zaczol uruchamiać silnik i stalo sie tak jak myslalem z cewki
wyskoczyl łuk elektryczny o dlugosci mniej wiecej 3cm i udezal w przewod
plusowy tej cewki a po chwili zaniklo juz wyładowanie z tej cewki wiec
pomyslalem jest juz uszkodzony komputer. Po sprawdzeniu kompresji ktora
wyszla na cylindrach od 3 do 6 atmosfer w co nie wiezylem bo auto chodzi
dynamicznie i osiaga Vmax kazalem fachowcą skrecać wszystko bo odjezdzam ,
oni mieli przyżad do mierzenia kompresji starszy odemnie. Wyjazd z serwisu
byl niemozliwy. W zaden sposob nie dalo sie uruchomić silnik. Fachowcy BMW
szukali spalonego bezpiecznika i nieznalezli, zalozyli nowa cewke i tez
nic. Ja mowie ze komputer jest spalony oni mowia ze to niemozliwe. Wiec
szukaja dalej i bez skutku. Szef pojechal po nowy komputer ale nie dalem
im go zalozyc bo nawet nie wiedzieli gdzie on sie znajduje, zalozylem sam
, autko udalo sie uruchomic i jezdzi. Wcześniej przed robotą zapytalem
jaki polecaja olej do mojego auta , zalecili mineralny a do M40b18
mineralnego nie wolno wlewac ze wzgledu na to ze po utworzeniu sie nagaru
istnieje ryzyko zatkania kanalików olejowych, zreszta sam producent zaleca
pełny syntetyk.

Teraz zastanawiam sie i dochodze do wniosku ze nie mamy fachowcow. Jak zna
sie ktos dobrze na mechanice to znowu np. przy remoncie silnika ta osoba
nie zwraca uwgi na czystość elementow silnika, a potem samochod przejedzie
30tys km po remoncie i zaczyna robic sie slaby. Dzieki takim metoda nasze
fiaty polonezy nie moga zrobić 200tys a jak zrobią to mogly by zrobic
nawet wiecej gdyby fachowiec był ostrożniejszy.

Moje pytanie gdzie w Kielcach jest ktos kto zna sie na autach BMW
poprzedni wlasciciel po sprowadzeniu auta z niemiec lał do auta mineralny
olej bo nie wiedzial na jakim jezdzil niemiec i w przeciagu 40 tys km dwa
razy wymienial juz walek rozrządu i nie wiedzial ze uklad smarowania walka
rozrzadu ma bardzo malutkie kanaliki i olej mineralny jest zbyt gesty zeby
mogl dobrze sie przez nie przelac przy wyzszych obrotach nie mowiac o tym
jak sa niskie temp.czeka mnie wymiana wałka i czyszczenie lub wymiana
popychaczy. Obecnie wlewam olej pol syntetyk i mysle o pelnym syntetyku.

Fachowcy chyba do UK wyjechali. A typ pewnie tylko szyld został po
prawdziwych mechaniorach.

Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: ABS - co to daje?
Gość portalu: karburator napisał(a):

> Hamowanie pulsacyjne zwieksza skutecznosc hamowania ale nie wplywa w zaden
> sposob na sterownosc. W przypadku naglego hamowania na sliskim bez
> ABS'u nalezy przed przeszkoda przestac hamowac
>
> >>> BZDURA: Przy hamowaniu pulsacyjnym auto w momencie puszczenia hamu
> lca
> odzyskuje sterowność, jest to jedno z założeń hamowania pulsacyjnego-
działanie
>
> hamulca na granicy przyczepności (najskuteczniejsze) i odzyskiwanie
> kierowalności w momencie puszczenia pedału hamulca.

Przy hamuwaniu pulsacyjnym jest tak wciskasz hamulec ma maxa do momentu az
nastapi zablokowanie kol (tu masz racje najskuteczniejsze hamowanie jest tuz
przed utrata przyczepnosci). Nastepnie puszczasz hamulec i naciskasz go
ponownie nie po to zeby odzyskac kierowalnosc ale zeby zaczac hamowac od
poczatku. Wiadomo jest ze w momencie kiedy kola masz niezablokowane masz
sterownosc, zablokujesz tracisz ja. W kazdej szkole jazdy (nie mylic z kursami
na prawo jazdy) ucza hamowania awaryjnego. I tam podstawowa zasada jest hamowac
jak najdluzej sie da jadac po prostej a w momencie omijania przeszkody nie
hamowac nawet pulsacyjnie. Caly czas mowa o samochodach bez ABS'u. Moze jestes
taki spec, ktory potrafi pulsacyjnie hamowac i w tym samym czasie slalom
zrobic, ale wiekszosc kierowcow nie. Jeszcze raz hamowanie pulsacyjne sluzy
glownie zwiekszeniu skutecznosci hamowania a nie poprwieniu sterowalnosci w
trakcie hamowania.

> A co to jest ESP?
>
> To skrzyzowanie TC z ABS.
> >>> Nieprawda. ESP jest dużo bardziej skomplikowanym układem, nie możn
> a tego
> tak upraszczać, znowu ostatnia część wypowiedzi stoi w sprzeczności z
pierwszą
> ( powiedzmy naprawia jej tragiczne uproszczenia)

Moze i tragiczne uproszczenie ale proste i zgodne z prawda. Moze i lepiej by
bylo napisac ze ESP to skrzyzowanie TC z ABS + szereg czujnikow poslizgu
poprzecznego i podluznego, +czujniki predkosci obrotowych poszczegolnych kol, i
oczywiscie komputer (sterownik), ktory to wszystko analizuje i decyduje co
zrobic aby bylo dobrze. Bez ABS i TC nie moze byc ESP. Pytala osoba, ktora nie
miala wogole pojecia o tych systemach. Otrzymala odpowiedzi proste i na temat.

> Jeżeli wciśniesz pedał hamulca do dechy to wpadniesz w poślizg i auto
pojedzie
> tam gdzie ostatni raz skierowałeś kierownicę albo zaraz cię zarzuci, gdy
jedne
> koła złapią inne podłoże albo hamulce biorą nie równo.
> >>>>> Nieprawda. Jeżeli koła są zablokowane, to nie mają przycze
> pności do
> podłoża, w związku z czym nie mkorytgują toru jazdy, i auto niestety nie
> pojedzie tam gdzie była skierowana kierownica tylko w kierunku zgodnym z
> wektorem prędkości jazdy.

Teraz ty uprosciles za bardzo. Jesli prawe kola wyladuja na szutrze na poboczu
w trakcie hamowania to istnieje duze prawdopodobienstwo ze zostana one
zablokowane, a kola lewe bedace na asfalcie mimo ze sa hamowane beda sie
krecic. Skutek bedzie taki ze prawe kola wyprzedza lewe czyli wywiniemy baczka
w kierunku odwrotnym do kierunku ruchu wskazowek zegara. prawda natomiast jest
to ze gdy wszystkie kola beda zblokowane to ustawienie kol nie ma znaczenia i
slizgniemy sie tam gdzie ostatnio jechalismy a nie gdzie bysmy chcieli.

JAki
Zobacz wszystkie posty z tego wtku



Temat: Chiptuning - kraków
ELEKTRONICZNA  MODYFIKACJA SILNIKA

DO 30% WIĘCEJ MOCY

DLA TWOJEGO DIESLA

PROMOCJA WIOSENNA

FIRMA DETECH

TEL. 512 078 147

www.detech.pl

2 lata gwarancji

Co to jest chiptuning?

Tuning chipowy (elektroniczny) to zmiana oprogramowania w komputerze Twojego
samochodu (sterowniku układu wtryskowego). Dzięki temu uzyskujemy:

1.     wyższą sprawność silnika,

2.     większą moc i moment (nawet do 35%),

3.     ewentualnie zmniejszamy nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu
jazdy.

Uwaga: programy są opracowywane wg niemieckiego wzorca!!!

Dlaczego można zmieniać fabryczne oprogramowanie?

Ponieważ programy fabryczne wykonane są tak, aby zapewnić możliwie małe
zużycie paliwa, być w zgodzie z ekologią i mieć margines bezpieczeństwa na
zastosowanie złych środków eksploatacyjnych oraz zniwelować błędy czy
niewiedzę użytkownika.

Dodatkowo niektórzy producenci ograniczają moc silników dostosowując ją do
przepisów podatkowych w krajach, w których te samochody będą eksploatowane
(w Niemczech składka ubezpieczeniowa naliczana jest od mocy silnika.).

Co daje chiptuning?

Tuning wykonany w naszej firmie daje gwarancje na znaczne podniesienie
parametrów trakcyjnych auta:

- mocy maksymalnej - czyli prędkości maksymalnej,

- momentu obrotowego - czyli przyspieszeń.

Zwiększenie mocy i poprawa przyspieszeń powoduje, że samochód będzie
przyjemniejszy w eksploatacji, a co najważniejsze wzrośnie tzw.
bezpieczeństwo czynne związane z lepszą dynamiką samochodu i oczywiście mamy
pełna radość z jazdy.

Jak tuningujemy?

Do tuningu przystępujemy tylko jeżeli silnik jest całkowicie sprawny.

Ogólnie rzecz biorąc mamy 3 metody wykonania chiptuning-u. Wybór metody
tuningu elektronicznego silnika zależy od konkretnego modelu pojazdu,
(komputera), aktualnych potrzeb użytkownika oraz zastosowanego sprzętu do
pracy.

1. Wymiana chipsetu, Epprom-u z programem sterującym. To typowy, klasyczny
chiptuning (stąd nazwa) polegający na wymontowaniu z samochodu komputera,
jego otwarcia, wyjęcia lub najczęściej wylutowania kości Epprom,
zaprogramowania nowego Epprom-u z nowym lub zmodyfikowanym programem oraz
jego wpięcia lub wlutowania do jednostki centralnej pojazdu i zamontowanie
ponownie w samochodzie. Poprzedni Epprom pozostaje u właściciela.

2. Programowanie przez złącze diagnostyczne OBD-II. Najnowsza metoda
stosowana w pojazdach głównie nowych, posiadający złącze diagnostyczne w
standardzie OBD-II. Program jest wczytywany bezpośrednio przez to złącze.
Polega na zgraniu w całości seryjnego programu z komputera samochodu,
modyfikację tego programu wraz ze sprawdzeniem sum kontrolnych i następnie
wgraniu tego modyfikowanego programu przez właśnie złącze diagnostyczne OBD.
System jest całkowicie transparentny dla diagnostyki serwisowej, zachowując
pełne numery VIN i wszelkie ustawienia, które nie powinny być modyfikowane.
Wgrany program wygląda jak oryginał, ciężko jest wykryć modyfikacje
chiptuningu (ważne na gwarancji!).

3. Montaż modułu zewnętrznego, tzw. Box-a. Jest to montaż modułu
zewnętrznego wpinanego wprost w instalację tzw. Box. Łatwy montaż
indywidualny i zarazem demontaż (można go wykonać samemu wg instrukcji i
jechać na serwis gwarancyjny.).

Ważne.

Zmiana i modyfikacja programu sterującego pojazdu polega u nas tylko i
wyłącznie na zgraniu w całości seryjnego oprogramowania tzw. "serii" z
komputera samochodu (przez złącze OBD lub z EPPROMU), modyfikację tego
właśnie seryjnego programu oraz wgraniu tego bazującego na "serii"
zmodyfikowanego oprogramowania do sterownika komputera (również poprzez
złącze OBD-II na zasadzie tzw. Flash-a lub zaprogramowanie nowego EPPROMu).

Tak więc jest to modyfikacja seryjnego programu danego pojazdu, a nie
program wziętym z zupełnie innego samochodu. Dzięki temu ustawienia
indywidualne danego pojazdu (jak np. immobilizery, VIN) zostają zachowane
jako oryginalne.

Najłatwiej zwiększa się moc i moment w silnikach doładowanych: turbodieslach
oraz doładowanych silnikach benzynowych. W obydwu tych przypadkach można
bezpiecznie poprawić parametry od 20% do 35% bez pogarszania trwałości. W
silnikach TDI ograniczeniem nie są wartości mocy (momentu), ale dymienie,
które powinno być równe i niewielkie w całym zakresie obrotów. Nic tak źle
nie świadczy o tunerze jak samochód, który po wciśnięciu gazu zamienia się w
maszynę obronną do wytwarzania zasłony dymnej. Dlatego też tylko nieliczne
firmy potrafią zrobić program tak, aby samochód nie dymił i miał dobre
parametry.

Zdecydowanie gorzej jest w silnikach wolnossących, gdzie zysk na mocy
maksymalnej uzyskany poprzez tuning chipowy, na ogół nie przekracza 4% -
8%.Wynika to z tego, że większość producentów wykonuje oprogramowanie tak,
aby w zakresie małych i średnich obciążeń być w zgodzie z ekologią i
zapewniać stosunkowo małe zużycie paliwa. Natomiast przy pełnym wciśnieciu
gazu wykonuje się program tak, aby z silnika wyciągnąć wszystko co jest
tylko możliwe. Dlatego też nawet najlepszy tuner ma bardzo mały margines do
wykorzystania i wzrost mocy maksymalnej jest niewielki, a czasami wręcz
niemożliwy do osiągnięcia.  Tuning chipowy w tych silnikach polega głównie
na poprawie parametrów w zakresie obciążeń częściowych (do 75% wciśnięcia
pedału gazu) i tam możliwe są zyski nawet do 10%. Istnieją oczywiście w obu
przypadkach dalsze możliwości zwiększenia mocy, ale wiąże się to z
koniecznością wykonania tuningu kompleksowego, to jest poważnych modyfikacji
głowicy, wałków rozrządu, układu ssącego i wydechowego oraz znacznie
większymi kosztami.

      PAMIĘTAJ.

      - Chiptuning nie wpływa na trwałość silnika przy zachowaniu terminów
wymian materiałów eksploatacyjnych

      - Chiptuning nie zwiększa zużycia paliwa

      - Chiptuning zwiększa moc samochodu, ale głównie poprawia moment
obrotowy i optymalizuje zasilanie silnika

      - Chiptuning pozwala na nadanie indywidualnego charakteru pracy

TEL. 512 078 147

Zobacz wszystkie posty z tego wtku




Strona 2 z 2 • Znalelimy 157 postw • 1, 2